Saturday, September 12, 2009 | By: matrock_opie

tHinGs to rEMemBer SKBS 1

saje nak recall balik kenangan2 lepas..hehehe..zaman skolah rendah dulu2 1994-1999

aku igt lagi masa darjah 6 Mawar..ada sorg ustazah kalo xsilap org panggil ustazah Hamidah..ustazah ni mmg garang la,kalo ada je benda yang dia xpuas ati,dia akan panggil student then kene pulat kt perut..xpon dia akan tarik "sidebun". xkira la pelajar laki ke,pompuan ke sume akan kena kalo dah buat salah..

aku dulu2 masa zaman skolah ni agak nakal la jugak..time budak2,paham-paham la..ada satu story yg aku nak share yg sampai ke hari ni duk teringat sambil senyum sorg2.

satu hari tu ustazah hamidah ni ajar tentang bani-bani @ suku-suku yang ada pada zaman nabi dulu..ustazah ni bagi la contoh2 mcm bani leman,bani israil dan sume la..sedang dia bagi contoh tu kt kelas,aku tercelupar mulut bgtau banny and frend..ala citer budak2 tu..hahaha..aku tercakap slow je..

kawan aku yg ada kt depan ni masa itu mujib ngan duan KK terdengar apa yang aku cakap..budak 2 org ni terus bgtau ustazah kt depan yg aku bagi contoh banny and frend..ape lagi,naik angin la ustazah tu..aku kene panggil pegi ke depan,then mcm tau2 la kene ape..dia tarik sideburn aku sampai terangkat woo..mmg sakit giler...tambah lak malu pasal kene depan kelas..sabo jela..

time tu rase berdendam jugak ngan duan KK ngan mujib ni,tapi kan zaman budak2 dulu mmg selalu je kenekan antara satu sma lain..so hari tu aku yang kene,nnt ada hari lain aku kenekan diaorg pulak..sampai ke hari ini kn, kalo jumpa duan KK ngan mujib mmg diaorg igt lagi story ni..
hahahaha~~~

0 comments:

Post a Comment