Monday, July 12, 2010 | By: matrock_opie

life seorg penganggur

6.00 aM
bagun pagi, gosok gigi, smbahyang...

7.00 - 9.00 aM
kt kedai mak aku..
keje aku : Ambik order, beli paper, clear meja, basuh pinggan n sewaktu dengannye..kalo air simple2 like teh'O, biasanya aku je wat utk customer..

10.00 aM
ke bandaraya Cukai, Kemaman..bandaraya ke? iyela kot sbb jalan sokmo jam disebabkn org kemaman dok pandai bwk keta, haha..
keje aku : kene pegi pasar beli brg2 kedai..

11.00 - 2.00 pM
kt kedai mak aku..
keje aku : seperti di pukul 7.00 - 9.00 aM diatas..then set down utk tutup kedai pada 2.00 pM

2.00 - 5.00 pM
ini time rest aku..kebiasaannya aku main game @ berFB @ baca buku @ tgok tV @ paling teruk tidur in case kalo penat sgt...

5.00 - 7.00 pM
masa beriadah..yehaaa..time utk keluarkan peluh..lalala..berjoging di dataran Astaka @ berkebun tebu di belakang umah @ sapu2 sampah sekitar dengannya...kalo mls sgt, aktvt 2.00 -5.00pM td disambung..haha

8.00 pM
masa untuk tgok berita, cari isu-isu hangat, then berperang ngan musuh2 kepala sengal di dlm fB pasal isu-isu yg dicedok drpd berita td...

9.00 pM - 10.00 pM
kt kedai mak aku
keje aku : setting untuk bisness esok hari, sapu sampah, kutip sampah n buang sampah..susun2 apa yg patut...

11.00 pM
masa utk segalanya sama ada tgok tv @ layan intrnt n xlupe bermsg ngan teman hati yg tersyg..kuikuikui..selamat malam......

inilah rutin aku hari Ahad hingga Khamis, kebiasaannya benda yg sama...cuma Jumaat n Sabtu lain sbb hari minggu n segalanya diisi dgn aktvt family, maybe ke kuantan walaupun mahu beli sepasang selipar @ ke dungun, melawat hero bongsu yg termacho kt hostel..haha..sbnrnya, aku xrasa pon yang aku ini seorang penganggur sbb setiap ujung minggu majikan a.k.a mak aku akn bagi rm50 sebagai upah tolong dia..makan, minum, minyak kereta n bil broadband sume ditanggung free..yehaaa..so, rm50 itu sgt bermakna n byk dah utk aku sbnrnye..tapi, duit itu segera dihabiskn dengan beli makanan setiap kali ada pasar malam yg berhampiran..hahahaha

2 comments:

Anonymous said...

Hehe, aku pun nak join jg camni..best meniaga kedai makan ni.

Anonymous said...

kelakor mung matrock

Post a Comment