Sunday, July 11, 2010 | By: matrock_opie

nasib selalu baik~

sedar x sedar after tamatkan praktikum kt SMK Astana dah nak masuk 2 bulan..maknanya 2 bulan sudah aku jadi penganggur terhormat..mintak jadi guru ganti, tapi sampai ke hari ini langsung xde khabar berita..xde rezeki la tu...rasanye kabel kuat doh tu, huhu..katanya : kerajaan xde peruntukan utk byr gaji...hmmm, sabo ajela..

nasib baik
skrg musim buah tempatan, tok wan aku ada kebun pokok durian, rambutan, manggis...so, kalo aku ke"boring"an sgt, aku panjat ler pokok2 nih..kadang2 kait buah rambutan, jual kt kedai, bole la jugak seringgit dua drpd duk saje2 dumoh..

nasib baik
mak ayah aku ada kedai kopi pagi..so, tiap2 hari aku tolong diaorg kt kedai, upahnya boleh la rm10 sehari..ok dah, keje xdela berat sgt..lagipon niat nk tlg org tua, ada jugak bahagian pahala tu, syukur...mkn mnum aku sedia ditanggung, minyak kereta, bil2, broadband n kadang2 topup hpon aku pon diaorg bayar..sape yg xnak balas budi mereka kn, berbudi dengan cara tolong mereka lak..

nasib baik
skrg demam world cup, tp dah nk tamat...sebulan tempoh teman aku menganggur..time world cup, aku mcm mayat hidup, siang2 hari mata stim mcm org hisap gam, huhu..tapi kerana minat punye pasal, layan je....

sekarang dah masuk bulan syaaban, xlama lagi ramadhan berkunjung tiba, xsabar rasanya menunggu utk tempoh sebulan ni..lepas puasa, raya raya raya...insya Allah ada rezeki bulan 10 or 11 boleh dipostingkkan...moga Allah permudahkan urusanku..amin~

0 comments:

Post a Comment